Agencja reklamowa


Pierwsza agencja reklamowa została założona w Filadelfii, w 1704 roku. Jej twórcą był agent reklamowy Volney Palmer, zajmujący się wówczas zbieraniem ogłoszeń i zamieszczaniem ich w prasie. W Polsce, pierwsza reklama telewizyjna ukazała się w 1956 roku. Od XX wieku rozwijał się polski rynek reklamy komercyjnej. Reklama towarzyszy nam od wieków, jednak wraz z rewolucją przemysłową nabrała ona dynamicznego charakteru.
W Encyklopedii Zarządzania, przeczytać możemy, iż agencja reklamowa zajmuje się „projektowaniem i realizacją reklam, opracowywaniem mediaplanu, tworzeniem strategii promocyjnych, doborem środków przekazu i narzędzi komunikacji, zarządzaniem budżetem reklamowym, analizą rynku i oceną skuteczności reklam”.
Obecnie, w branży reklamowej następuje ogromna specjalizacja.
Chociaż na rynku obecne są agencje reklamowe „360 stopni” , zintegrowane na działania oparte na holistycznej strategii reklamowej to w ostatnim czasie powstało wiele agencji typowo content marketingowych. Współpracę można podjąć również z agencją interaktywną. Agencja interaktywna specjalizuje się w przygotowywaniu i wdrażaniu strategii budowy wizerunku przedsiębiorstw w sieci. Istnieją również agencje designerskie, agencje digitalowe, specjalizujące się w reklamie internetowej czy też organizacji eventów. Niemal każdy dział marketingu oraz sprzedaży umożliwia wykorzystanie częściowo uniwersalnych, a częściowo specjalistycznych zasad funkcjonowania na rynku, w związku z czym prawie każdy posiada swój rodzaj agencji reklamowej.
Ostatecznie jednak, chodzi o to samo zarówno metodami bezpośrednimi (lead generation) jak i pośrednimi (np. kreacja wizerunku) – pomóc klientowi zwiększać sprzedaż.

Zobacz polecane: agencja reklamowa poznań.